środa, 22 maja 2024

Piękna choć Martwa debiutuje singlem „Maj Haj”

Piękna choć Martwa otworzyła właśnie oczy i z nieco mrocznym, acz słodkim uśmiechem zaprasza do swojego świata, współcześnie baśniowego i przebojowo melancholijnego. Tuż po przekroczeniu magicznej granicy usłyszycie „Maj Haj”, singiel pachnący kwiatami i pierwszym tchnieniem wiosny. Jeżeli poetic dance pop to gatunek wzbudzający Waszą ciekawość, pokochacie twórczość tej niebanalnej artystki miłością do grobowej deski.



Ludzie często po wysłuchaniu mojej muzyki lub obejrzeniu spektaklu w mojej reżyserii zadają mi pytanie: „Co trzeba zażywać, żeby mieć takie pomysły?”. Odpowiedź zawsze jest taka sama: „NIC!”. Nie musimy sięgać po używki, aby być na haju. Moim hajem była i jest wyobraźnia, którą nieustannie rozwijam, prowadząc i wykonując psychotrening, którego głównym elementem jest MetaOddech – moja autorska technika oddechowa, łącząca powietrze z tańcem i głosem – mówi Piękna choć Martwa.

Utworowi towarzyszy niezwykle klimatyczne wideo, doskonale korespondujące z atmosferą samej piosenki. 

Prace nad teledyskiem ruszyły pod koniec stycznia. Szukając inspiracji i formy teledyskowej pozwalającej zainscenizować wiosenną piosenkę w zimie, uciekliśmy w klimaty bajkowe. Zadałam sobie pytanie: „Co by było gdyby Alicja z Krainy Czarów była hipiską?”. W mojej wyobraźni od razu rozpętała się burza pomysłów, która krok po kroku doprowadziła nas nie tylko do nakręcenia klipu, ale również do szalonej, kolorowej i kwiatowej kampanii promocyjnej, do której zaangażowałam aktorów z mojego Psychoteatru – dodaje artystka, kiedy bowiem Piękna choć Martwa była jeszcze pełnoetatową Angeliką, jako aktorka, tancerka i reżyser współtworzyła spektakle wystawiane zarówno w Polsce, jak i za granicą.

„Maj Haj” powstał we współpracy z Francisem Tuanem (gitara, instrumenty perkusyjne, theremin, produkcja), DJ-em KRZQ (produkcja wokalu, grafika, wideo) i Pawłem Rychertem (miks, mastering), odpowiedzialnymi ponadto za pozostałe tytuły mające znaleźć się na debiutanckiej płycie Pięknej choć Martwej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz