wtorek, 17 maja 2022

Wczoraj preselekcje do Eurowizji w San Marino, dziś nowy singiel. Posłuchaj utworu „Mój dom płonie” Marcina Szczurskiego

Marcin Szczurski może być kojarzony nie tylko jako uczestnik polskiej i francuskiej edycji programu „Mam talent”, lecz również... finalista preselekcji do Konkursu Piosenki Eurowizji w San Marino. W drugiej połowie roku 2021 wydał swoją debiutancką płytę, „W poszukiwaniu siebie”, dziś zaś powraca z premierowym materiałem. Dochód z nagrania „Mój dom płonie”, gdyż o nim właśnie mowa, zostanie przekazany stowarzyszeniu SIEMACHA, zaangażowanemu w pomoc ofiarom konfliktu za naszą wschodnią granicą.



Utwór „Mój dom płonie” to protest song, manifest, który dotyczy nie tylko wojny na Ukrainie, ale także słabej sytuacji polskiej psychiatrii i trudno dostępnego wsparcia psychologicznego w Polsce, przede wszystkim dzieci, szczególnie w chwili wojny – mówi Marcin Szczurski. – Pomysł na utwór zrodził się, gdy sam doznawałem kryzysu psychicznego... Myślałem, że nic nie może pomoże, że mój dom płonie... ale wtedy pomogła mi muzyka. Gdy sam doświadczyłem podnoszącej na duchu mocy muzyki, stwierdziłem, że jako wyraz wsparcia, jedności dla Ukraińców dokończę utwór, bo nawet jeśli dom płonie, to nie jest koniec... Do chęci wsparcia Ukrainy muzyką zainspirowała mnie też piosenka „Mamo tyś płakała” sanah i Igora Herbuta. Sam kształcę się na psychoterapeutę, jestem muzykoterapeutą i wiem, jak ograniczona jest pomoc psychiczna i psychiatryczna dzieciom, szczególnie dzieciom z Ukrainy, gdy teraz jej potrzebują.


zajrzyj po więcej:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz