poniedziałek, 12 października 2020

Andrzej Piaseczny zaprasza: „Przeczytaj mnie”. Posłuchaj nowego singla z gościnnym udziałem Grzegorza Skawińskiego

Andrzej Piaseczny jak malowany. Tak w wielkim skrócie i w jeszcze większym uproszczeniu można opisać teledysk do jego najnowszego singla, „Przeczytaj mnie”. Piosenka wraz z towarzyszącym jej klipem ukazała się w miniony piątek, tj. 9 października 2020, i wyraża znacznie więcej, niż sugeruje ta krótka deskrypcja. Jako gość specjalny wystąpił tu z solówką gitarową Grzegorz Skawiński.


Muzykę skomponowała Kasia Lisowska, słowa zaś napisał Andrzej Piaseczny, odpowiedzialny ponadto za scenariusz i reżyserię.


Muzykę skomponowała Kasia Lisowska, słowa zaś napisał Andrzej Piaseczny, odpowiedzialny ponadto za scenariusz i reżyserię.



gitary, gitara basowa: Maciej Boguta
perkusja: Łukasz Szafrański
solo gitarowe: Grzegorz Skawiński
programowanie, instrumenty klawiszowe: Łukasz Kowalski
produkcja muzyczna, realizacja, miks: Łukasz Kowalskistudio LK w Kielcach
realizacja nagrania solo gitarowego Grzegorza SkawińskiegoMichał MielnikStudio Maska Gdańsku
mastering: JG Master Lab Jacek Gawłowski 
scenariusz: Andrzej Piaseczny
reżyseria: Andrzej Piaseczny
zdjęcia i montaż: Piotr Łataś

Sprawdźcie, co o swoim świeżo opublikowanym dziele napisał sam wokalista.


Przeczytaj mnie, przyjrzyj się, dostrzeż. Spokojnie, powoli, dokładnie. W świecie krzyczącym jednoznacznością, znakami uproszczeń, spychającym delikatność gdzieś daleko poza widoczne, miej odwagę zobaczyć. Dostrzeż szczegół, element. 
To, że nie rzuca się w oczy, nie stanowi o jego mniejszej wadze. Czasem właśnie on jest definicją tego, na co patrzysz. Bądź czuły, bądź wrażliwy. Miej odwagę delikatności równej w sile wyjściu na barykady. Przeczytaj ze mnie ślad każdego dobrego i złego słowa oraz czynu. Jest zapisany dokładnie tak jak w Tobie. 

Szkolne pytanie „co autor chciał przez to powiedzieć”, będące zmorą lat przeszłych, z biegiem czasu nie wydaje się aż tak brutalnym. 
Z jednej strony każdy odbiorca, według własnej chęci i doświadczeń, i tak usłyszy w utworze to, co podpowie mu jego wewnętrzny głos. Z drugiej zaś przywołany do tablicy twórca zyskuje możliwość własnego komentarza, na którą nie powinien się chyba obrażać. 
Tym razem światło, w jakim chciałbym pokazać moje słowa, postanowiłem powiększyć o obraz własnego pomysłu. Do jego realizacji zaprosiłem troje artystów plastyków. Jaśmina ParkitaZuza Milewska i Mateusz Pięta malują to światło w sposób dosłowny. 
Ciało dorosłego mężczyzny, pełne niedoskonałości i śladów życia, zapisują własnym obrazem. Choć trwa on jedynie moment, to przecież zostanie jak każda znacząca, miniona chwila. 
Bardzo dziękuję moim nowym przyjaciołom za podjęcie tego tematu. Za ich pracę, która nie wychodzi przecież poza ramy popkultury, rzuca na nią jedynie trochę inne światło. 
Gościem specjalnym ścieżki dźwiękowej jest Grzegorz Skawiński. Opowiedziałem mu, choć pewnie innymi słowami, co chciałbym przekazać, działając na zmysły słuchacza i widza. Jego wkład w ten obraz to partia solowa na gitarze. Grzegorzu, Tobie również pięknie dziękuję.
A teraz... zapraszam do czytania. 
Przeczytaj mnie.

zajrzyj po więcej:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz