poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Ola Igboaka z nowym singlem i zapowiedzią płyty

W miniony piątek, tj. 17 kwietnia 2020, Ola Igboaka zaprezentowała swój premierowy singiel, zatytułowany „Zostawcie mnie”. Utwór znajdzie się na płycie „Belo”, której premierę zaplanowano na pierwszy dzień maja bieżącego roku.


Ola Igboaka jest kompozytorką i autorką wszystkich utworów na krążku. Piosenkę „Zostawcie mnie” utrzymano w klimacie muzyki soul, określanym przez artystkę mianem poetyckiego, refleksyjnego, z elementami hip-hopu. Twórczość ta wymyka się konkretnym kategoriom czy gatunkom, co sprawia, że intryguje zarówno w warstwie muzycznej, jak i tekstowej. Ola nie podąża za modą i trendami. Pozostaje wierna swoim fascynacjom artystycznym, w dużej mierze oscylującym wokół „czarnych” brzmień. Przyznaje, iż tak naprawdę dźwięki podporządkowują się słowu. To muzyka odgrywa największą rolę przy tworzeniu każdej piosenki.

„Zostawcie mnie” to numer otwierający płytę „Belo” – opowiada piosenkarka.  „Belo”, bo napisałam ją w mieście Belo Horizonte w Brazylii, gdzie pojechałam przyjrzeć się terapii ADI/TIP opartej na bezpośrednim dostępie do podświadomości. Był to absolutnie magiczny i przełomowy czas mojego życia. „Zostawcie mnie” stanowił taką pierwszą reakcję na totalnie odmienne środowisko. Mieszkałam w klasztorze i brałam udział w codziennych sesjach opartych na wizualizacji z zamkniętymi oczami. To ucieczka od łatwych rozwiązań i szukanie własnych znaczeń. Porusza tematykę przekazu transgeneracyjnego i kulturowego, wolności religijnej, szukania niezależności, a równocześnie potrzeby bezpieczeństwa i schronienia. Jest o wyjątkowości każdego człowieka.

wykonawca: Ola Igboaka 
utwór: „Zostawcie mnie”
tekst i muzyka: Ola Igboaka
album: „Belo”, premiera 1 maja 2020
dystrybucja: Agora Digital

Ola Igboaka to pochodząca z Krakowa, a mieszkająca w Londynie wokalistka, kompozytorka i autorka tekstów, absolwentka londyńskiego The Institute of Contemporary Music. Jest też absolwentką psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Muzyczną edukację pobierała w klasie skrzypiec, a później w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Udzielała się w chórkach u boku takich artystów, jak Junior Stress czy Lilu, a także w Chórze Katedry Wawelskiej. Do tej pory jej utwory mogliśmy usłyszeć między innymi w Radiu Kraków czy Programie Trzecim Polskiego Radia. Debiutanckie wydawnictwo Oli, czyli „Wyspa”, prezentujące oryginalną mieszankę soulu, popu i elektroniki, przez wielu dziennikarzy muzycznych uznane zostało za album roku 2016.

zajrzyj po więcej:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz