środa, 18 stycznia 2023

Zobacz zwiastun filmu „Ukryta sieć”, polskiej odpowiedzi na „Millenium” Stiega Larssona

Niemal dwa lata temu ogłoszono, iż pierwszy tom bestsellerowej trylogii Jakuba Szamałka w końcu zostanie zekranizowany. Dziś natomiast wiadomo już, że „Ukryta sieć”, czyli polska odpowiedź na kultowe „Millenium” Stiega Larssona, trafi do kin 10 marcu 2023. Julitę Wójcicką, młodą i ambitną dziennikarkę, zagrała Magdalena Koleśnik. Reżyserią zajął się Piotr Adamski, a jednym z autorów scenariusza do tego trzymającego w napięciu thrillera jest właśnie Szamałek. Producentami są tu Monolith Films i Film&Roll, a za dystrybucję odpowiada Monolith Films.


„Ukryta sieć” opowiada o krzywdzie, zemście, technologii i o tym, iż prywatność w sieci nie istnieje.

Jestem szczęśliwy, że moja książka zainteresowała filmowców. Miałem okazję nie tylko uczestniczyć w pracach nad scenariuszem, ale również pojawiałem się na planie zdjęciowym „Ukrytej sieci”. To było dla mnie ogromne przeżycie zobaczyć od kuchni, jak w praktyce wygląda przekład książki na język filmu. Mam nadzieję, że to nie jest ostatnia produkcja, którą współtworzyłem – powiedział w rozmowie Monolith Films Jakub Szamałek.

Jakub Szamałek doskonale porozumiał się z reżyserem Piotrem Adamskim.

Podszedł on do zadania bardzo poważnie i włożył w pracę nad filmem mnóstwo energii i własnych pomysłów. Dzięki niemu efekty przerosły moje oczekiwania. Zadbał też o to, by technologia w filmie, tak jak w książce, była właściwie wyeksponowana, odgrywała znaczącą rolę i by miała oparcie w rzeczywistości. Te założenia udało się zrealizować, choć nie było to takie proste – zauważył twórca „Ukrytej sieci”.

Przy okazji Szamałek ujawnił, iż nie miał żadnych oczekiwań obsadowych.

Pisząc, nie zastanawiałem się, kto powinien w filmie zagrać poszczególnych bohaterów. Muszę jednak przyznać, że gdy po raz pierwszy zobaczyłem w akcji Magdę Koleśnik, która wcieliła się w Julitę Wójcicką, to byłem pod ogromnym wrażeniem. Idealnie wpisała się w tę rolę. Pozostali aktorzy też zostali świetnie dobrani. Dodatkowo zachwyciło mnie, że tak wybitne osobistości aktorskie, jak na przykład Andrzej Seweryn, wzięli udział w tym projekcie. To jest dla mnie coś absolutnie wyjątkowego – dodał.

Młoda dziennikarka, Julita Wójcicka, prowadzi śledztwo w sprawie tajemniczej śmierci telewizyjnego celebryty. Uważa, iż to, co służby kwalifikują jako nieszczęśliwy wypadek, w rzeczywistości okaże się precyzyjnie zaplanowaną zbrodnią. Każdy krok zbliżający Julitę do odkrycia prawdy, ściąga na nią śmiertelne niebezpieczeństwo. Ktoś ją obserwuje, zna jej najbardziej wstydliwe sekrety, wyprzedza jej każdy ruch. Aby nie stać się kolejną ofiarą, kobieta musi wniknąć w ukrytą sieć powiązań i odkryć tajemnice, jakich prawdopodobnie wolałaby nie poznać.


obsada: Magdalena Koleśnik („Inni ludzie”„Sweat”, serial „Kruk”), Andrzej Seweryn („Ostatnia rodzina”„Ziemia obiecana”„Różyczka”), Piotr Trojan („Johnny”„25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”„Wszystkie nasze strachy”), Mikołaj Grabowski („Żeby nie było śladów”„Pręgi”„Uwikłanie”)
reżyseria: Piotr Adamski („Eastern”)
scenariusz: Łukasz M. MaciejewskiJakub SzamałekPiotr Adamski

zajrzyj po więcej:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz