STRONY

piątek, 15 marca 2019

9. edycja konkursu choreograficznego 3… 2… 1… TANIEC!

Krakowskie Centrum Choreograficzne zaprasza na kolejną edycję konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC!, który odbędzie się 23-24 marca 2019 w Nowohuckim Centrum Kultury.

Konkurs choreograficzny 3…2…1…TANIEC! odbywa się corocznie od 2011 roku jako impreza o charakterze międzynarodowym, prezentuje krótkie formy solowe, duety i tria oparte na szeroko rozumianej technice tańca współczesnego. Podstawowy cel konkursu to konfrontacja własnej twórczości choreograficznej z profesjonalnym jury oraz możliwość otwartej dyskusji z udziałem jurorów i publiczności, służąca również edukacji widowni tańca. 3…2…1…TANIEC! jest jednym z nielicznych polskich konkursów skierowanych do choreografów z Polski i zza granicy, poszukujących własnego, oryginalnego języka scenicznej wypowiedzi, niezależnie od ich wieku i doświadczenia. Wyróżnik konkursu jest jego forma, według której każdy juror, bez konsultacji z pozostałymi członkami jury, przyznaje dwie własne nagrody dla dwóch wybranych prezentacji, określając w certyfikacie konkretne wartości prezentacji decydujące o jej wyróżnieniu. Dodatkowymi nagrodami w konkursie jest nagroda publiczności oraz nagroda Grand Prix wybrana przez Organizatorów spośród wszystkich laureatów.

W konkursie 23 marca wezmą udział prace, które przeszły etap preselekcji:

„I see you”, chor. Anna Karabela
„A sailor’s soul”, chor. Martijn Joling
„After midnight”, chor. Zuzanna Strugacz
„Silverliner”, chor. Artur Bieńkowski
„Po tamtej stronie”, chor. Joanna Nadrowska, Monika Górka
„Sitting”, chor. Anna Akabalı
„Ikar, który skradł słońce”, chor. Sebastian Wiertelak
„PSALM”, chor. Sylwia Bloch-Sternik
„Krystyna in flamenco mood”, chor. Katarzyna Myrda
„an aimless series of words and fragments of thoughts”, chor. Dominika Stróżewska
„We read you”, chor. Olga Bury

24 marca odbędzie się ponowna prezentacja laureatów konkursu oraz oficjalne wręczenie nagród. Dodatkowo tego dnia zaprezentują się studenci Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu w spektaklu „CPH4” w choreografii Jacka Łumińskiego. 

Bilety na wydarzenia w ramach 3…2…1…TANIEC!:

23 marca, godz. 17:00, Studio KCC, prezentacja prac konkursowych, feedback z udziałem jurorów, uczestników konkursu oraz publiczności
24 marca, godz. 17:00, Studio KCC, wieczór laureatów konkursu – ponowna prezentacja prac oraz wręczenie nagród
24 marca, godz. 20:00, Scena NCK, „CPH4” – spektakl dyplomowy studentów Wydziału
Teatru Tańca w Bytomiu, chor. Jacek Łumiński

Ponadto w ramach 3…2…1…TANIEC! odbędą się warsztaty tańca współczesnego dla początkujących i zaawansowanych z Israelem Alonim (22-24 marca)



WARUNKI KONKURSOWE

czas prezentacji konkursowych nie może przekroczyć w przypadku trio 12 minut, duetu 9
minut, solo 6 minut
opłata akredytacyjna: 50 zł solo, 100 zł duet, 150 zł trio
deadline zgłoszeń: 13 lutego 2019
wyniki preselekcji:  25 lutego 2019
pula nagród:  3100 euro
dodatkowo nagroda rzeczowa: warsztaty w ramach Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER 2019
3 x I nagroda: 500 euro
3 x II nagroda: 300 euro
nagroda publiczności: 300 euro
Grand Prix: 400 euro

UWAGA! 

Konkurs adresowany jest do choreografów i wykonawców pełnoletnich. Preselekcja zostanie dokonana na podstawie nagrania technicznego spektaklu obejmującego jedno ujęcie, bez montażu, w jak najlepszej jakości. Nagranie powinno trwać dokładnie tyle, ile prezentacja konkursowa. Organizatorzy zastrzegają, że prace pokazujące work in progress, teasery i trailery spektakli zostaną odrzucone z przyczyn formalnych. Dodatkowo należy uwzględnić, że podczas konkursu wykorzystywać można tylko jeden plan świetlny oraz nie ma możliwości wykorzystania projekcji multimedialnych.

JURY

Anna Godowska

Choreografka, tancerka, pedagog tańca współczesnego. Taniec jest dla niej wyjątkową formą ekspresji ludzkiej duchowości, a jednocześnie sposobem na jej zgłębianie. 

Godowska była rezydentką Centre national de la danse w Paryżu (2005), centrum Maison Folie w Belgii oraz Choreographisches Zentrum NRW w Essen, stypendystką Mobile Academy (2006), uczestniczką Theorem Residency Project (2005) oraz Interdyscyplinary Dramaturgy Coaching w Zagrzebiu, a także Stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2013 i 2017). Jest autorką i realizatorką wielu projektów artystyczno-edukacyjnych, z których najważniejszy „Podświadomość a Ciało”, stał się podstawą do napisania pracy magisterskiej „Dance as a creative work with the body in the proces of individuation” (Uniwersytet Warszawski, 2006). 

W latach 2001-2012 Anna Godowska wspólnie ze Sławkiem Krawczyńskim prowadziła Teatr Bretoncaffe. Pierwsza praca Bretoncaffe, spektakl „Lustro. Byliśmy tam lecz zdążyliśmy zapomnieć”, otrzymał jedną z nagród głównych VIII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Sztuki Współczesnej, a cały dorobek teatru to kilkanaście spektakli prezentowanych na wielu scenach w Polsce oraz na licznych festiwalach za granicą. 

Najważniejszą częścią wspólnej pracy artystów jest projekt badawczy pod nazwą „Taniec śniącego ciała”, zainicjowany w 2005 roku w ramach rezydencji Anny Godowskiej w Centre national de la danse Pantin-Paris. Celem tego projektu jest zastosowanie idei psychologii analitycznej Carla Gustava Junga oraz psychologii zorientowanej na proces Arnolda Mindella w praktyce tańca i teatru. 

Programową syntezę poszukiwań Godowskiej i Krawczyńskiego stanowi projekt Święto Snów / The_Rite_of_Dreams_Project, zainicjowany w 2013 roku. Pierwsza praca w ramach tego projektu, spektakl „Niżyński. Święto snów”, zrealizowany w całości w oparciu o rozwijane przez artystów metody, otrzymał dwie nagrody Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego podczas Polskiej Platformy Tańca 2014 w Lublinie: za najlepszy spektakl oraz za najlepsze wykonanie artystyczne. W rankingu Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2013/2014  miesięcznika Teatr, spektakl znalazł się w grupie najlepszych przedstawień teatru tańca w Polsce.  W roku 2015 Anna Godowska i Sławek Krawczyński otrzymali nagrodę okolicznościową Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego z okazji 15-lecia wspólnej pracy artystycznej, za osiągnięcia i wkład w rozwój tańca współczesnego w Polsce.

Najnowszy spektakl Godowskiej i Krawczyńskiego, „Bataille i świt nowych dni”, prezentowany na wielu festiwalach w Polsce i zagranicą, to ekspresyjna, poruszająca interpretacja twórczości wybitnego filozofa Georgesa Bataille’a, zrealizowana na sześcioro tancerzy. Inny spektakl, tym razem solowy, „Hamlet. Sen”, otrzymał pierwszą nagrodę festiwalu Sopockie Konsekwencja Teatralne, grudzień 2018. 

Godowska jest autorką choreografii do wszystkich spektakli zespołu Chór Kobiet: „Tu mówi Chór”, „Magnificat”, „Requiemaszyna“ (wszystkie z premierą w Instytutcie Teatralnym) „Hymn do miłości” (premiera w Teatrze Polskim w Poznaniu) oraz twórcą choreografii spektakli „Matka Courage nie będzie milczeć. Chór na czas wojny”(premiera w Muzeum Sztuki Współczesnej w Tel Awiwie) i „M(other) Courage” (premiera w Staatstheater Braunschweig). Reżyserką powyższych spektakli jest Marta Górnicka. 

W grudniu 2017 roku Anna Godowska otrzymała nagrodę za choreografię w spektaklu „Hymn do miłości” na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia w Krakowie. 

Anna Godowska pracuje również poza granicami Polski, tworzyła między innymi pracę solową „Na drodze do Opus” w ramach Solo w dialogu (Solo im dialog) przygotowaną na otwarcie Choreographisches Zentrum NRW w Essen (2000); jest również choreografką spektaklu „Jedem das Seine” w Kammerspiele Theater Monachium (2018). 

Godowska współpracuje także z artystami z innych dziedzin sztuki (film, sztuki wizualne i plastyczne). Na szczególne wyróżnienie zasługuje jej wieloletnia współpraca z artystką sztuk plastycznych Katarzyną Kozyrą: „Lords of the Dance” (2002), premiera: Museo Nacional Centro de Arte Reina, Sofia; współpraca choreograficzna przy „Cheerleader” (2006), premiera: Galeria Narodowa Zachęta w Warszawie; choreografia i reżyseria ruchu w „Il Castrato” (2006), premiera: International festival Gender Bender we Włoszech (choreografia do performansu oraz pracy video). Współpracowała również z reżyserem filmowym Kubą Czekajem – choreografia do filmu „Ciemnego pokoju nie trzeba się bać” oraz „Królewicz Olch”.

Agata Moląg

Kierownik Krakowskiego Centrum Choreograficznego w latach 2015-2018, współzałożycielka i tancerka Grupy Wokół Centrum, pedagog tańca współczesnego i baletu. Praktyk i teoretyk tańca (Wiedza o teatrze na UJ). Ukończyła Społeczną Szkołę Baletową w Krakowie otrzymując Dyplom Tancerza-Choreografa. Od 2007 do 2015 roku tancerka w stałym składzie Krakowskiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała czternaście premier, w tym jeden spektakl solowy „Blondi. Próba”. Za kreacje w spektaklach KTT tj „Cicindela” czy „TAKARAZUKA.camp” otrzymała nagrody na konkursach w Tychach i Koninie, a pierwsze własne choreografie „Do you feel like coffee?” (solo) i „…oraz, że Cię nie…” (duet z Pawłem Łyskawą) reprezentowały kolejno scenę debiutów w Kaliszu i Polskę na Solo&Duo w Budapeszcie. 

Współtworzyła i koordynowała wiele inicjatyw tanecznych i wydarzeń artystycznych:  BalletOFFFestival, Festiwal Tańca Współczesnego SPACER, konkurs choreograficzny 3…2…1…TANIEC! oraz edukacyjnych jak taniec.edu. 

Jako kierownik KCC odpowiadała za koncepcję Krakowskiego Centrum Choreograficznego nadając mu kierunek rozwoju poprzez działalność regularną oraz pisząc projekty. Obecnie w KCC skupia się głównie na pracy artystycznej i choreograficznej, prezentując spektakle między innymi w ramach Polskiej Sieci Tańca. Dla Grupy Wokół Centrum stworzyła repertuarowe spektakle sceniczne i uliczne: „Makia”, „Płaczki”, „38° C”, „Dobre Wychowanie” i kolektywnie multimedialny „spectral layers of movement”. 

Z pasji współtworzy nieformalne miejsce twórcze Młyn Zabierzów pod Krakowem, kreując w nim przestrzeń do działań artystycznych i edukacyjnych, prowadząc regularne zajęcia taneczne i ruchowe dla dzieci i dorosłych, warsztaty i projekty integracyjne. 

Assen Assenov

Dyrektor ONE Foundation for Culture and Arts. 

Assen Assenov działa na rzecz integracji Bułgarii z europejską i światową sceną kulturalną od przeszło dwudziestu lat. Założona przez niego w 2002 roku ONE jest największą niezależną organizacją kulturalną w kraju. 

Assenov zorganizował setki wydarzeń artystycznych o różnej skali, wielkości i wpływie przedstawiając globalne trendy artystyczne lokalnym publicznościom. Brał również udział w procesie zdobywania tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2019 dla Plovdiv. 

Fundacja ONE Assenova organizuje największy międzynarodowy festiwal tańca współczesnego w Bułgarii – ONE DANCE WEEK.

link: http://onefoundation.bg/

Israel Aloni

Aloni jest twórcą, performerem, mentorem i menadżerem, którego interesuje społeczno- polityczny kontekst sztuki i jej powstawania. Jest między innymi dyrektorem artystycznym ilDance, niezależnej międzynarodowej grupy działającej w Göteborgu w Szwecji, którą założył wspólnie z Lee Brummer w 2012 roku. Był on również dyrektorem innych instytucji artystycznych i kulturalnych, m.in. Tr.IPP w szkole Transit Dance w Melbourne. 

Aloni wśród swoich doświadczeń jako profesjonalnego tancerza wymienia m.in. procesy twórcze i udział w pracach choreografów takich jak choćby Sasha Waltz, Club Guy & Roni, Sharon Eyal, Wim Vandekeybus, Mats Ek czy Marco Goecke. 

Poza praktyką artystyczną i podejmowaniem wielu inicjatyw jako menadżer Aloni stale rozwija metodę ruchu inspirowaną jego fascynacją nieskończoną kreatywnością umysłu oraz dążeniem do fizycznego odzwierciedlenia i wyrażenia złożoności ludzkiej wyobraźni i fantazji. Aloni podchodzi do ciała z ogromnym uwielbieniem i dużymi wymaganiami, pozostając jednocześnie z dala od ograniczeń i napięcia, czemu towarzyszą dogłębne badania. Jego metoda nosi nazwę The I.Aloni Experience i uosabia rozległe doświadczenie artysty w zakresie tańca współczesnego oraz jego fascynację innymi dziedzinami wiedzy, takimi jak biologia, fizyka, antropologia, socjologia czy psychologia.

link: http://www.ildance.se

zajrzyj po więcej:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz