piątek, 11 września 2020

Łydka Grubasa i goście. Obejrzyjcie „Grube Upudlenie”!

Właśnie dziś, tj. 11 września 2020, na oficjalnym kanale YouTube zespołu Łydka Grubasa pojawiło się wyjątkowe nagranie wizualno-audialne o wdzięcznym tytule „Grube Upudlenie”. To wideo do akustycznych wersji kilku utworów tej kapeli z gościnnym udziałem muzyków znanych przede wszystkim ze sceny olsztyńskiej. 


Minikoncert akustyczny o tytule „Grube Upudlenie” składa się z sześciu piosenek. Zebrano tu mocno przearanżowane przeboje formacji oraz jeden cover, czyli  nieformalny hymn festiwalu Zacieralia, „Wieczorne telefony”, oryginalnie wykonywany przez Wiesława Miernika. Pomysł na takie wyjątkowe odsłony powstał w czasie narodowej kwarantanny.

Kiedy wszyscy utknęli w swoich domach, za punkt honoru postawiliśmy sobie nie odpuszczać, tylko działać ze zdwojoną mocą – mówi Bartosz „Hipis” Krusznicki, wokalista Łydki. – Jednym z naszych pomysłów był szybki koncert na akustykach, jednak z biegiem czasu koncepcja ewoluowała. Podczas opracowywania kawałków w wersji „unplugged” nowe melodie chwyciły nas za serce na tyle, że skończyło się na nagraniach studyjnych, minitrasie wakacyjnej oraz obrazku do nagrań, który właśnie ma swoją premierę.

Akustyczne wersje utworów graliśmy podczas wspomnianej trasy wakacyjnej, gdzie zostały kapitalnie przyjęte przez Publiczność. Jesienią również będzie można je usłyszeć, w towarzystwie kilku innych naszych kawałków, zaaranżowanych całkowicie na nowo. W ramach „normalnej” trasy także szykuje się nam parę wyjątkowych koncertów „unplugged”. 

Do wzięcia udziału w nagraniach Łydka zaprosiła muzyków tworzących i żyjących w Olsztynie, czyli w rodzinnym mieście grupy. W utworach pojawiają się zatem między innymi: Piotr „Lolek” Sołoducha (Enej) grający na akordeonie, Roland Biliński (Romanca) na skrzypcach i Marcin Rumiński (Shannon) na dudach hiszpańskich.

Stroniliśmy od tego, by „akustycznie” oznaczało „smętnie”– podkreśla Maciek „Ziggy” Charytoniak, gitarzysta Łydki. – Kawałki, które wzięliśmy na warsztat, są dość mocno przearanżowane, ale to wciąż rock and roll z kopniakiem i pozytywną energią. Wpletliśmy w nasze utwory ścieżki instrumentów, które raczej nie kojarzą się z tego typu muzyką. Dzięki temu wniosły do kompozycji więcej smaku, bo występują w dość niestandardowych rolach. Bardzo dziękujemy kolegom, którzy bez chwili wahania zgodzili się z nami zagrać.


Klip do „Upudlenia” został okraszony licznymi ujęciami prezentującymi olsztyńskie plenery. Zdjęcia zrealizowano ponadto w jednym z kultowych olsztyńskich pubów.

„Upudlenie” to kapitalna okazja, żeby poza muzyką przedstawić naszym Słuchaczom również część zespołowej historii  zaznacza Dominik „Długi” Skwarczyński– Lubimy nasze miasto i jesteśmy z nim związani. Mamy nadzieję, że poprzez zarówno muzykę, jak i wplecione w klip widoki Starówki, jezior, Zamku czy pięknych okolic miasta uda nam się zachęcić niejedną osobę do odwiedzenia Olsztyna. Zapraszamy serdecznie do przesłuchania i obejrzenia materiału, który dla Was przygotowaliśmy.

zajrzyj po więcej:


Zespół HOOK z premierą teledysku do singla „II Wieże”

Dokładnie dziś, tj. 11 września br., na oficjalnym kanale YouTube zespołu HOOK pojawił się teledysk do najnowszego singla formacji. Utwór zatytułowany „II Wieże”, gdyż o nim mowa, promuje drugą płytę studyjną grupy, czyli „Próchno”.

fot. Przemysław Sękowski

Historia zawarta w „II Wieżach” nawiązuje do zamachu z 11 września 2001, w którym na skutek uderzenia samolotów pasażerskich w bliźniacze wieże World Trade Center w Nowym Jorku śmierć poniosło blisko trzy tysiące ludzi, a ponad sześć tysięcy zostało rannych. Nagranie jest muzycznym hołdem dla wszystkich ofiar zamachu, a także wyrazem szacunku dla pracowników służb ratowniczych pracujących w niewyobrażalnie niebezpiecznych warunkach, aby ocalić jak najwięcej poszkodowanych. Stąd symboliczna data premiery.

Piosenka „II Wieże” mówi o jednym z najważniejszych dla generacji dzisiejszych trzydziesto- i czterdziestolatków przeżyć pokoleniowych, jakim był bez wątpienia pamiętny atak na WTC – wyjaśnia Marcin Michalczyk, autor tekstu. – To właśnie wtedy, w atmosferze niepewności, strachu i niedowierzania, przestaliśmy patrzeć na świat przez różowe okulary. Utwór odwołuje się do tych pamiętnych wydarzeń i towarzyszących im odczuć, stanowiąc zarazem diagnozę współczesnego świata, który dawno już przestał być bezpiecznym i przyjaznym miejscem do życia.


HOOK podjął się niełatwego zadania, dotykając wątku dramatycznegouczynił to jednak w sposób wyważony i nienachalny. Mamy tu bowiem do czynienia z brzmieniem równocześnie przyjemnym, poruszającym i elektryzującym. Muzycy udowodnili ponadto, że w warstwie tekstowej nie uciekają przed skomplikowanymi zagadnieniami. Pomimo niepisanego założenia, iż do rockowej kapeli należy przede wszystkim dostarczanie słuchaczowi rozrywki, HOOK pragnie również skłonić swoich odbiorców do refleksji nad dwoistością natury człowieka, a także zwyczajnie zainteresować owym niesławnym rozdziałem z kart historii tych mniej dotychczas poinformowanych. Warto też nadmienić, że słowa powstały „na gorąco”, w 2001 roku, pod wpływem silnych emocji związanych z tamtymi wydarzeniami.

Klip jest prosty, nieprzesycony formą. Warstwa wizualna ściśle koresponduje z tematyką tekstu: współczesne ujęcia zespołu wykonującego swój utwór na pasie startowym lotniska przeplatają się z autentycznymi nowojorskimi nagraniami wideo dokumentującymi przebieg zamachu. Zabieg ten silnie oddziałuje na widza stającego się w tym momencie naocznym świadkiem tragedii sprzed dziewiętnastu lat.

HOOK to czteroosobowa kapela z województwa świętokrzyskiego, funkcjonująca na rynku muzycznym od przeszło sześciu lat. Choć nazwa może kojarzyć się z wyrazem „huk”, faktycznego znaczenia należy upatrywać w angielskim terminie określającym chwytliwy fragment piosenki. Formacja komunikuje, iż jej dorobek artystyczny składa się dźwięków niepokornych, a jednocześnie lekkostrawnych i miłych dla ucha.

zajrzyj po więcej:

HOOK na Facebooku

Maciej Maleńczuk i Rhythm Section na scenie Kieleckiego Centrum Kultury

Maciej Maleńczuk wraca do Kielc! Tym razem artysta zaprezentuje się w sercu województwa świętokrzyskiego przy akompaniamencie Rhythm Section. Ów wyjątkowy koncert odbędzie się 14 listopada 2020.

Występ na deskach Kieleckiego Centrum Kultury stanowi swoiste podsumowanie dotychczasowej twórczości Maleńczuka wzbogacone o sekcję rytmiczną. Usłyszymy zestaw pieśni zarówno ulicznych, jak i późniejszych dokonań wokalisty cieszących się olbrzymią sympatią i popularnością. Bliski, wręcz bezpośredni kontakt z widownią, szczery, niezakłócony przekaz tekstu... Po prostu Maleńczuk w czystej postaci. Muzyk nie do podrobienia, naturalny, dowcipny, czasem brutalny... ponieważ takie właśnie jest życie. Nie zabraknie zatem utworów „Ostatnia nocka”, „Tango libido”, „Sługi za szlugi”, „Synu” czy „Dawna dziewczyno”. Słynny już Maleńczuk Solo uzupełniony o sekcję rytmiczną to najnowsza wersja show. Do tego oryginalny styl gry na gitarze i nieskażona niczym „Wolność słowa”. Maciejowi na scenie towarzyszyć będą muzycy znani między innymi z Piwnicy pod Baranami czy projektu Maleńczuk gra Młynarskiego, czyli Wiesław Jamioł na perkusji i Dominik Wywrocki na kontrabasie.

data: 14 listopada 2020 
godzina: 18.00
miejsce: Kielce, Kieleckie Centrum Kultury, Plac Stanisława Moniuszki 2b
bilety: dostępne tutaj
organizatorzy: TOP MEDIA Kielce Bartłomiej ChrobotAgencja Artystyczna Pop - Art

zajrzyj po więcej: