piątek, 26 lipca 2019

[WYWIAD] JoBee: „Nawet cisza jest dla mnie jak muzyka”


W swoim wypełnionym działaniami artystycznymi grafiku JoBee znalazła dla mnie chwilę, by zdradzić czytelnikom Czarno na Czarnym kilka sekretów dotyczących nowego projektu. Jeżeli chcecie poznać je wszystkie, przeczytajcie koniecznie wywiad, który dla Was przygotowałam! Jesteście gotowi? W takim razie zapraszam do lektury!

Pochodzisz z Lubartowa, ale od dziesięciu lat mieszkasz w Brukseli. Czy potrafisz wskazać jakieś różnice dzielące te dwa rynki muzyczne: polski i belgijski? Czy też muzyka rzeczywiście nie zna granic?

A dlaczego dzielące różnice? Ja widzę muzycznie od razu najpierw podobieństwa! Najbardziej prominentny jest hip hop, i w Belgi, i w Polsce, ja od 2009 roku promuję w Belgii kobiety  w hip hopie i widzę, że przez dziesięć lat nastąpił renesans! Tak, obserwuję hip-hop renesans w Belgii aktualnie. Moi goście  radiowi, raperzy, którzy zaczynali parę lat temu, dziś mają miliony fanów! Lecz także głównie dzięki eksportowi przez Francję, gdzie rynek jest kolosalny. To super! W Polsce dzieje się tak samo! Hip-hop na naszym rynku na serio rządzi totalnie i wymiata. I to też jest super. Brakuje tylko u nas kobiet, niestety! Trzeba to zmienić!  Do tego dodam ciekawostkę. Polski rynek muzyczny to gigant w porównaniu z Belgią! [śmiech] Belgia to mały kraj, mały rynek, podzielony na trzy strefy: Bruksela, Flandria i Walonia. Bardzo smutne, że są takie podziały, co stwarza jeszcze większe przeszkody dla artysty. Nie jest lekko. Ale mamy też dużo wsparcia dla artystów, na przykład tak zwany statut d'artiste, czyli jakby oficjalny program z rządu, wypłacający pieniądze artystom co miesiąc, jak normalną pensję w biurze! I to też jest super!

Twoje trzecie w dorobku artystycznym wydawnictwo, którego premierę zaplanowano jeszcze na rok bieżący, zatytułowano „The Beginning”. Z jakim początkiem mamy tu do czynienia? Jaką erę pragniesz w ten sposób rozpocząć? Szczerze czuję, że dopiero naprawdę zaczynam i że poprzednie projekty to była tak jakby rozgrzewka, warsztaty i interludium do tego, co będzie. Nauczyłam się wiele, rozłożyłam skrzydełka, sama też ponad rok temu zaczęłam dawać lekcje śpiewu, nabrałam większej pewności siebie, rozwinęłam się bardziej duchowo i artystycznie.  Przyznajesz, iż nadchodząca wielkimi krokami płyta prezentuje łagodniejsze brzmienia niż album poprzedni, czyli „The Blossoming”. Czym podyktowana została taka zmiana? Nowe brzmienie różni się tym, iż nie jest łatwe do zdefiniowania. Jest tu sporo alternatywy zmiksowanej z elektroniką analogową. Zmiana przyszła wraz z moja współpracą z nowym producentem. Marco wprowadził mnie trochę na inny poziom, bardziej kosmiczny i mistyczny, ta melancholia na nowej płycie to też nowość, bo kto mnie zna, ten wie, że taka z natury nie jestem. Melodie i moje nowe teksty spłynęły na mnie również niespodziewanie, lecz wiem, że budowały się we mnie latami i teraz wypływają na światło dzienne. Bardziej poetycko, bardziej eksperymentalnie, bardziej dramatycznie, bardziej prawdziwie :). Niedawno ukazał się Twój najnowszy singiel, „Burning Sense”. Do powstania owego utworu przyczynił się między innymi znany belgijski producent elektroniczny, Solemn Eye. Opowiedz nam tej współpracy. Pracę nad albumem zaczęłam w styczniu 2018 roku, kiedy zostałam zaproszona do studia belgijskiego producenta Solemn Eye. Nasze energie i muzyczne światy połączyły się i to właśnie dzięki niemu powstał zaczątek projektu. Jego muzyka i propozycje produkcyjne zainspirowały mnie do napisania wszystkich piosenek! Niesamowita historia, bo w sumie wcale się nie znaliśmy. Poznała nas wspólna znajoma, polska producentka. Marco zainteresował się moich głosem i zaprosił do współpracy. Spędzaliśmy długie dni w jego studiu na południu Belgii, ja pisałam i śpiewałam, on komponował i nagrywał moje wokale. Bardzo dużo też rozmawialiśmy:o kosmosie, o gwiazdach, o filozofii, o świecie. Bardzo dużo zawdzięczam tej współpracy, otworzyła mnie muzycznie i sporo też tu ryzykowałam, wychodząc wokalnie poza swoją „comfort zone”. Solem Eye jest odpowiedzialny za produkcję „Burning Sense” i „Genesis”, czyli finalnie dwóch utworów z projektu. Za resztę produkcji odpowiada nasz rodzimy producent, znany pod pseudonimem Kwazar, i to w jego studiu Gagarin nagrywam od lat, od lat także się znamy. Marcin pomógł mi w dokończeniu tego projektu i dzięki niemu wszystko jest gotowe! „Amber Tears” to już jego produkcja, podobnie drugi singiel, który wyjdzie 13 września, w moje urodziny! Wspaniałe dźwięki, a cudowny teledysk nakręciłam w Lubartowie. Po prostu nie mogę się już doczekać, by podzielić się z Wami całym projektem!  Teledysk do piosenki nagrano w Tel Avivie, a klimat panujący w klipie można z powodzeniem nazwać mistycznym i surrealistycznym. Skąd właśnie taki pomysł?
Duży wpływ ma na mnie surrealizm belgijski, ogólnie sztuka i malarstwo. Ten projekt to trochę taki mój obraz, który namalowałam. Wymyśliłam scenariusz i zaprojektowałam kostium. Do Tel Avivu poleciałam nagle, nie planowałam tego. Zostałam zaproszona do rezydencji artystycznej i tak dosłownie na tydzień przed wylotem zaczęłam przygotowania do wyjazdu i mój research na temat miasta oraz jego sztuki. Gdy zobaczyłam, że znajduje się tam plaża i że jest to stare miasto, od razu pomyślałam: to jest to, chcę tu nakręcić teledysk! Zapakowałam walizkę z kostiumami, znalazłam ekipę filmową i voila! Zrobiłam to. Taki filmowy obraz od JoBee :) A malować kocham! Razem ze swoim zespołem, JoBee Project, parasz się takimi gatunkami, jak jazz, soul, rock, pop i hip-hop. Który z nich jest najbliższy Twojemu sercu jako słuchaczowi? Czy masz jakieś muzyczne autorytety albo inspiracje?
Inspiracji jest sporo, ale te najważniejsze to na pewno Bjork, Sevdaliza, FKA Twigs, Smashing Pumpkins, Erykah Badu, Amy Winehouse, Ella Fitzgerald, BIllie Eilish, Robert Glasper i Flying Lotus.
Jaki byłby świat pozbawiony muzyki? Czy mógłby wtedy w ogóle istnieć? Nie, świat pozbawiony muzyki nie mógłby istnieć. A gdyby była tylko cisza, to nawet cisza jest dla mnie jak muzyka. Czy masz obecnie jakieś marzenia, muzyczne bądź abstrahujące od tej dziedziny sztuki, których spełnienia mogę Ci życzyć? Mam masę marzeń! Zawsze [śmiech]. Najbardziej proszę mi życzyć jak najwięcej koncertów do grania i jak największego zasięgu, a tak naj-najbardziej to nowej wytwórni muzycznej, co by mnie zaprosiła do współpracy i wydała moją płytę! A do tego rozwoju mojej Akademii Śpiewaj z Pszczołą oraz sponsora na kolejne teledyski! :) I niech tak właśnie się stanie! Dziękuję za rozmowę! :)

Kulturalny sierpień w Nowohuckim Centrum Kultury

Dla wszystkich tych, którzy drugi miesiąc wakacji spędzać będą w Krakowie, mamy kilkanaście godnych uwagi propozycji. Cztery koncerty na Scenie Letniej NCK – Lidia Jazgar, Agata Ślazyk, Leszek Wójtowicz i Adam Grzanka. Dwa koncerty w Ramach Nocy Cracovia Sacra i tyle samo z muzyką Stanisława Moniuszki. A dodatkowo jubileusz Orkiestry Wieniawa i filmowy seans w Kinie Letnim Navigator. Zapraszamy także na letnie spotkanie w ramach Klubu Super Mama oraz cztery wystawy.

4 sierpnia (niedziela), g. 18.00, Scena NCK
JUBILEUSZ ORKIESTRY WIENIAWA z Kamilem Bednarkiem, Nataszą Urbańską i Sidneyem Polakiem
Od dwudziestu pięć lat Wieniawa przełamuje stereotypowe oblicze orkiestr dętych w Polsce! Swoimi działaniami inspiruje inne formacje do wychodzenia poza standardowe obszary poszukiwań. Łączy pokolenia, rodziny i lokalną społeczność, tworząc wyjątkową grupę. Jubileusz jest świetną okazją, aby zaprezentować dorobek minionych lat. Motorem napędowym Orkiestry, jak i motywem przewodnim koncertu, jest wielopokoleniowość. Dlatego też zespół zaprasza do wspólnego koncertowania gwiazdy polskiej sceny muzycznej, które trafiają do różnych grup odbiorców, wpisując się w ideę scalania pokoleń. Co istotne Orkiestra Wieniawa to nie tylko zespół, ale i wielka muzyczna rodzina, skupiająca pokolenia muzyków: od tych najmłodszych – grających w Małej Wieniawie, po tych starszych i najstarszych – członków grupy, rodziców i dziadków. Orkiestra Wieniawa, mimo że jest zespołem niezawodowym, zachwyca poziomem i oryginalnym podejściem do grania. Muzycy współpracowali z wieloma wybitnymi artystami: Zbigniewem Wodeckim, Marią Sadowską, Mateuszem Ziółko, Kayah, Muńkiem Staszczykiem, Czesławem Mozilem, a także ze światowej sławy kompozytorami.
bilety – 100 zł

4 sierpnia (niedziela), g. 18.00, scena plenerowa NCK
NUTY Z HUTY  Scena letnia
ADAM GRZANKA i Goście
wstęp wolny 
Pełny niespodzianek koncert na dobry początek sierpnia! Adam Grzanka wraz z gośćmi sprawią, że wieczór przed Nowohuckim Centrum Kultury na pewno nie będzie należał do nudnych. Wystąpią: Bohater, LAJOSZ, Nowa Huta Mish-Mash Band i zespół FLUE.
Bohater – nowohucki wokalista, autor tekstów, kompozytor, producent. Grywa na wiertarce. To zdecydowanie niedefiniowalny twórca swobodnie poruszający się w wielu gatunkach muzycznych, nieustannie tworzący nowe, odważne projekty. Wraz z jazzowym gitarzystą Ryszardem Styłą (Laboratorium, A. Zaucha, Wolna Grupa Bukowina) współtworzy duet JaZzEwoLucJe. Muzycy mają na koncie album wydany w 2013 roku, bardzo pozytywnie przyjęty przez fanów i środowisko muzyczne. Oprócz autorskiej twórczości Bohater komponuje muzykę na potrzeby filmu, teatru, słuchowisk oraz projektów multimedialnych. W zależności od potrzeb tworzy wpadające w ucho melodie, elektroniczne faktury bądź rozbudowane orkiestrowe aranżacje.
LAJOSZ – nowohucki raper, na scenie w duecie z Bohaterem i orkiestrą.
Nowa Huta Mish-Mash Band – orkiestra mobilna, która wykona hymn NH.
Zespół FLUE – czyli FOUR PEOPLE ONE LOVE FOR MUSIC, który, łącząc instrumenty klawiszowe, bas, perkusję, pady perkusyjne, gramofony oraz sampler, proponuje dźwięki umiejscowione pomiędzy oldschoolem a nowoczesnością.

6 sierpnia (wtorek), g. 9.30 i 10.30, sala kameralna 203
Klub Super Mama - dzień otwarty
ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE 
Zajęcia dla niemowląt i małych dzieci (do lat 3) prowadzone metodą prof. E. E. Gordona.
wejściówka  1 zł
Dzieci rodzą się utalentowane i niezwykle twórcze. Muzykalność jest jedną z wielu dziedzin, takich jak mowa czy poruszanie się, do których każdy człowiek ma predyspozycje od samego początku. Tak więc poczucie rytmu, melodii i harmonii nie jest zarezerwowane tylko dla wybranych ludzi, ale dla wszystkich. Z najnowszych badań w tej dziedzinie wiadomo, że umuzykalnianie dzieci ma sens już od narodzin. Na zajęciach uczy się dzieci muzycznego języka w taki sposób, w jak uczy się języka mówionego. Zanurzane są w „kąpieli muzycznej”.
Dlatego:
  • poczucie rytmu rozwija się poprzez ruch
  • śpiewa się bez słów (bo rozwija się muzykalność, nie mowę)
  • w różnych skalach (bo wtedy dzieci będą śpiewać czyściej)
  • w różnych rytmach (bo to daje lepsze poczucie rytmu)
  • w skali śpiewu dziecka (bo gdy śpiewa się zbyt nisko, dziecko słyszy muzykę jak mowę!).


11 sierpnia (niedziela), g. 18.00, scena plenerowa NCK
NUTY Z HUTY  Scena letnia
LIDIA JAZGAR z zespołem
wstęp wolny 
Scenę plenerową przejmuje krakowska grupa muzyczna o ponad 30-letniej tradycji, założona przez Lidię Jazgar i Ryszarda Bączka. Muzyka GALICJI to autorskie propozycje, wsparte także tekstami zaprzyjaźnionych poetów.
Wystąpią:
Lidia Jazgar  śpiew
Ryszard Brączek  gitara
Michał Gąsiorowski  gitara
Rafał Mazur  gitara basowa
Gertruda Szymańska  perkusja, instrumenty perkusyjne.

14 sierpnia (środa), g. 19.00, Opactwo Cystersów w Mogile
Opactwo Cystersów w Mogile, Kraków – ul. Klasztorna 11
„Koncert dla Maryi” – uroczysta inauguracja Nocy Cracovia Sacra 2019
W programie koncert pieśni Maryjnych w wykonaniu: Krakowskiej Orkiestry Staromiejskiej, Chóru i Orkiestry Bazyliki Ojców Cystersów, Orkiestry Grzegorza Chyca, Orkiestry Nowa Huta Marching Band.
prowadzenie – Basia Stępniak-Wilk

Dodatkowo, w godzinach 10-19, odbywa się zwiedzanie ogrodu i wirydarza klasztornego oraz wystawy Krakowskiego Klubu Fotograficznego: „Kapliczki, figury i krzyże przydrożne” (krużganki). Tegoroczna Noc Cracovia Sacra, wchodząca w skład projektu „Krakowskie Noce”, dedykowana jest właśnie ogrodom i wirydarzom klasztornym, terenom na co dzień niedostępnym, niejednokrotnie objętym klasztorną regułą.
wstęp wolny

15 sierpnia (czwartek), g.19.00,
Kościół pw. św. Wojciecha w Opactwie Mniszek Benedyktynek w Staniątkach
„Unitatis” – koncert w ramach Nocy Cracovia Sacra 2019
Koncert instrumentalny melodii sakralnych w wykonaniu zespołu The Oneness w składzie: Jarosław Tyrała (skrzypce), Maciej Łacny (wiolonczela), Oleg Dyyak (akordeon, duduk, perkusjonalia), Mikołaj Pospieszalski (kontrabas).
Dodatkowo, w godzinach 10-18, odbędzie się zwiedzanie ogrodu i wirydarza klasztornego oraz wystawy: „Jubileusz powstania Żeńskiego Gimnazjum Ziemiańskiego” (między innymi dokumenty założycielskie, pamiątki, fotografie, miniklasa, dzienniki zajęć; zwiedzanie w grupach 20-osobowych wwedług kolejności przybycia na Furtę Klasztoru). Tegoroczna Noc Cracovia Sacra, wchodząca w skład projektu „Krakowskie Noce”, dedykowana jest właśnie ogrodom i wirydarzom klasztornym, terenom na co dzień niedostępnym, niejednokrotnie objętym klasztorną regułą.
wstęp wolny

18 sierpnia (niedziela), g.12.00,
Kościół pw. Matki Bożej Częstochowskiej (os. Szklane Domy 7)
ZESPÓŁ PIEŚNI i TAŃCA „ŚLĄSK” im. Stanisława Hadyny
KONCERT SAKRALNY z muzyką Stanisława Moniuszki w wykonaniu solistów, chóry i orkiestry
wstęp wolny
Podczas koncertu usłyszymy Mszę łacińską Des-dur oraz I i III „Litanię Ostrobramską” Stanisława Moniuszki, kompozytora, który był nie tylko autorem muzyki operowej i pieśniarskiej, ale także twórcą około osiemdziesięciu utworów muzyki sakralnej: mszy, kantat, hymnów, litanii i psalmów. Znakomite dzieła sakralne Moniuszki nawiązują do muzycznej kultury ludowej i doskonale korespondują z poziomem artystycznym Zespołu „Śląsk”. Artyści chóru i orkiestry Zespołu dołożyli wszelkich starań, aby efekty ich artystycznej pracy zapewniły słuchaczom niezwykłe doznania muzyczne i estetyczne oraz godnie uhonorowały pamięć o wybitnym polskim kompozytorze. Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny to jedna z najlepiej rozpoznawanych polskich marek artystycznych. Zespół odwiedził czterdzieści cztery kraje na pięciu kontynentach i dał ponad
siedem tysięcy koncertów dla około dwudziestu pięciu milionów widzów. Jego ponad stuosobowy skład artystyczny obejmuje chór, balet i orkiestrę. Obecnie w repertuarze Zespołu znajduje się kilkanaście różnorodnych form artystycznych: od wielkich widowisk przynoszących barwną i dynamiczną panoramę folkloru wszystkich regionów kraju, poprzez efektowne koncerty edukacyjne, aż po prezentacje muzyki klasycznej i sakralnej. Wydarzenie towarzyszące Nocy Cracovia Sacra 2019, realizowane w ramach obchodów jubileuszu 70-lecia Nowej Huty.

18 sierpnia (niedziela), g. 18.00, scena plenerowa NCK
NUTY Z HUTY  Scena letnia
AGATA ŚLAZYK
wstęp wolny 
W programie koncertu „Gdzieś na ulicy nienazwanej… Pieśni Piwnicy pod Baranami” pojawią się nie tylko prawdziwe „piwniczne hymny”, ale także kompozycje zainspirowane poezją Bolesława Leśmiana, Haliny Poświatowskiej, Wiesława Dymnego i Agnieszki Osieckiej,
utwory Zygmunta Koniecznego, między innymi „Taka głupia to ja już nie jestem”, „Jaki śmieszny jesteś pod oknem”, „Ta nasza młodość”, czy utwory Jana Kantego Pawluśkiewicza.
Agata Ślazyk to artystka łącząca w sobie wielki temperament z ogromną wrażliwością oraz wybitnym warsztatem wokalnym. Proponuje w swoich koncertach niezwykłe spektrum nastrojów, od delikatnych ballad, które śpiewa akompaniując sobie na gitarze, po dynamiczne, wręcz rockowe kompozycje. Koncertowała w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Austrii. Piosenki z autorskiej płyty: „Znów za długo spałam”, „To daje mi pewność”, „Z sercem na dłoni”, dzięki głosom słuchaczy znalazły się na szczycie Alternatywnej Listy Przebojów Radia Kraków (więcej informacji: www.agataslazyk.pl)
Wystąpią:
Agata Ślazyk  gitara, wokal
Tomasz Kmiecik – fortepian
Michał Chytrzyński – skrzypce
Krzysztof Wyrwa  gitara basowa
Michał Peiker  perkusja.

25 sierpnia (niedziela), g. 18.00, scena plenerowa NCK
NUTY Z HUTY  Scena letnia
LESZEK WÓJTOWICZ
wstęp wolny 
Liryczny koncert na scenie plenerowej – Leszek Wójtowicz z recitalem autorskim „Moja
Litania”. 
Leszek Wójtowicz to związany od lat z Piwnicą pod Baranami poeta, pieśniarz, gitarzysta i autor muzyki. Swój pierwszy recital autorski „Niepewna pora” przedstawił krakowskiej publiczności w listopadzie 1980 roku. Swoje recitale prezentował zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami, czyli w Paryżu, Wiedniu, Kuwejcie, Dubaju, Abu Dhabi, Magnitogorsku, Nowym Jorku, Pittsburgu, Waszyngtonie i Baltimore. Uhonorowany licznymi odznaczeniami, między innymi Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, Srebrnym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis, Medalem Niezłomnym w Słowie, Złotą Odznaką Honorową Województwa Małopolskiego i Medalem „Dziękujemy za Wolność”.

28 sierpnia (środa), g. 18.00, Scena NCK
Kino Letnie Navigator
BLUE HEART (USA 2018)
Najlepszy film w kategorii Człowiek i Góry na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Górskich
„Lądek Film Tour” im. Andrzeja Zawady. Półwysep Bałkański jest ostatnią w Europie ostoją dzikich rzek. Nieubłagany rozwój technologii hydroenergetycznych grozi niestety zniszczeniem kultury i ekologii tego dzikiego regionu. Jeśli zawiodą wysiłki lokalnej opozycji, to szumiące strumienie i bystre rzeki zostaną zamknięte w betonowych okowach ponad trzech tysięcy zaplanowanych tam. Aktywiści działający wzdłuż brzegów rzek w sześciu krajach oraz europejskie organizacje pozarządowe (takie jak Riverwatch, z niemieckim działaczem Ulrichem Eichelmannem na czele) walczą ze skorumpowanymi rządami, wspieranymi przez ogromne sumy zagranicznych pieniędzy. Film „Blue Heart” dokumentuje bitwę o albańską Vjosę, największą rzekę bez tam w Europie. Pokazuje też wysiłek włożony w ratowanie zagrożonego gatunku rysia bałkańskiego w Macedonii oraz miesięczny protest mieszkanek Kruščicy w Bośni, domagających się dostępu do jedynego źródła wody pitnej w okolicy. Historie te uświadamiają grożącą temu rejonowi największą katastrofę ekologiczną w Europie. Klub Podróżnika Navigator zaprasza na wakacyjny cykl seansów filmowych. Filmy zobaczymy dzięki współpracy z Górskim Festiwalem Filmowym „Lądek Film Tour” im. Andrzeja Zawady.
bilety  10 zł

30 sierpnia (piątek), g. 19.30, Scena NCK
„Sonety krymskie”  Moniuszki – koncert
Odkrywane po latach zapomnienia niezwykłe dzieło Stanisława Moniuszki zabrzmi 30 sierpnia w Nowohuckim Centrum Kultury, w 200. rocznicę urodzin tego wybitnego polskiego twórcy. Z Chórem Polskiego Radia wystąpi tenor Aleksander Kunach oraz {oh!} Orkiestra Historyczna pod dyrekcją Mortena Schuldt-Jensena. „Sonety krymskie” to kantata, którą Stanisław Moniuszko napisał do słów zaczerpniętych ze słynnego zbioru osiemnastu sonetów Adama Mickiewicza w 1867 roku. Pierwsze wykonanie kompozycji Moniuszki w 1868 roku w Warszawie spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem. Oskar Kolberg recenzował z zachwytem: „Sonety ułożone w muzykę – rzecz rzadka, prawie nie praktykowana”. To właśnie dzieło Chór Polskiego Radia zamierza przypomnieć w roku, w którym świętujemy jubileusz 200. rocznicy urodzin Moniuszki. Wykonanie to będzie jednak niezwykłe. Do nowohuckiego koncertu zaproszona bowiem została grająca na instrumentach z epoki {oh!} Orkiestra Historyczna, dzięki czemu napisane ponad 150 lat temu „Sonety krymskie” zyskają szczególny, historyczny wydźwięk. W roli solisty wystąpi znakomity tenor Aleksander Kunach. Całość poprowadzi ceniony duński dyrygent Morten Schuldt-Jensen.
Wykonawcy:
Aleksander Kunach – tenor,
Chór Polskiego Radia,
Maria Piotrowska-Bogalecka – kierownictwo artystyczne,
Orkiestra Historyczna,
Morten Schuldt-Jensen – dyrygent.

Organizatorzy:
Fundacja Rozwoju Sztuki Sonoris, Nowohuckie Centrum Kultury
bilety  40 i 30 zł
Projekt współfinansowany przez Gminę Miejska Kraków


NCK WYSTAWY
WYSTAW UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ PRACOWNI PLASTYCZNEJ NCK
5 czerwca-31 sierpnia, Szara Galeria CENTRUM
wstęp wolny
STANISŁAW SENISSON „Pionierzy Nowej Huty” – wystawa fotografii
1-31 sierpnia, FOTO-GALERIA
wstęp wolny
ZBIORY GALERII CENTRUM NCK – malarstwo, rysunek, grafika
1 lipca-31 sierpnia, Czarna Galeria CENTRUM
wstęp wolny
GALERIA ZDZISŁAWA BEKSIŃSKIEGO
stała wystawa malarstwa
czynna: wtorek-sobota w g. 11.00-19.00, niedziela 12.00-19.00
bilety – 10/8 zł oraz 1 zł (25.06-31.08 w g. 11.00-13.00 dla młodzieży do 18 lat)